Maitinimas

 

Nuo rugsėjo 1 d. nemokami pietūs

   Nuo 2021 m. rugsėjo 1 d. mokiniai, kurie mokosi visose mokyklose, įskaitant nevalstybines mokyklas ir darželius, pagal priešmokyklinio ugdymo programą ar pagal pradinio ugdymo programą pirmoje ir antroje klasėje, įgyja teisę į nemokamus pietus, nevertinant šeimos pajamų.  Šią teisę įgyja ir globojami vaikai.   

Dėl nemokamų pietų prašymų teikti nereikia.

      Jeigu poreikio gauti nemokamus pietus mokykloje nėra, mokinio tėvai arba globėjai apie tai turi informuoti mokyklos administraciją.

Daugiau informacijos rasite čia:

  https://www.birzai.lt/gyventojams/naujienos/35/nemokamas-maitinimas-ir-parama-mokinio-reikmenims-viskas-ka-reikia-zinoti:939


 

Valgiaraščiai atnaujinami. Informacija ruošiama.

(Spauskite nuorodą 15 dienų valgiaraštis)

 


 

Sveikos mitybos įpročiai

 

Žinios apie sveiką mitybą būtinos, kadangi mityba lemia fizinį ir protinį žmogaus vystymąsi, sveikatą bei ilgaamžiškumą. Šiandien neabejojama, kad mityba yra sveikatos pagrindas, padedantis užtikrinti gerą savijautą.

Tinkamos mitybos principai:

  • Valgyti reguliariai, lėtai, po nedaug.
  • Valgyti kuo įvairesnį maistą.
  • Suvartoto maisto kiekis turi atitikti organizmo energijos nuostolius.

Rinkdamiesi maisto produktus, atsižvelkite į sveikos mitybos rekomendacijas

  1. Vartokite kuo daugiau vaisių ir daržovių. Pasaulinė sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja per dieną suvartoti bent 400 gramų vaisių ir daržovių. Su jais atkeliauja pagrindiniai organizmui reikalingi vitaminai ir mineralai, skaidulos, vaisiai ir daržovės turi mažai kalorijų, tačiau suteikia sotumą, padeda kontroliuoti svorį.
  1. Valgykite pakankamą kiekį baltymų. Baltymai užtikrina sotumo jausmą, jie atlieka statybinę ląstelių funkciją ir yra pagrindinis maistas smegenims. Geriausi baltymų šaltiniai: žuvis, liesa paukštiena, natūralūs fermentuoti pieno produktai, pupelės, avinžirniai.
  1. Rinkitės sveikus riebalų šaltinius. Vartokite alyvuogių, avokadų, sėmenų ar moliūgų aliejų. Venkite kaitintų riebalų, apskrudusių mėsos produktų, produktų, kuriuose daug transriebalų: bulvių traškučių, riebių perdirbtų sūrių, majonezo, ledų.
  1. Valgykite daug pilno grūdo kruopų. Tai grikiai, avižos, rudieji ryžiai ir pan. Šiose kruopose gausu gerųjų angliavandenių, mikroelementų ir skaidulų, kurios suteiks ne tik energijos, bet ir gerins žarnyno veiklą.
  1. Rinkitės sveikus užkandžius. Visų pirma, užkandžiavimo išvengsite laikydamiesi režimo ir valgydami bent 3 kartus per dieną, panašiu metu. Tarp valgių iš anksto pasiruoškite sveikas užkandžių alternatyvas – tai gali būti vaisiai, riešutai, natūralus jogurtas, pjaustytos daržovės, humusas, trinti vaisių kokteiliai ir pan.

 

Parengė visuomenės sveikatos specialistė,

vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje, Gabrielė Kondrotaitė

pagal Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro informaciją.